I receive you | Bird & Renoult

 

I receive you | Bird & Renoult
Gruen 216x | Cards (+ Digital) | Digital > [order]
Cassette (+ Digital) | Gold Lines > here
Reviews

 


 

A series of four 14x14cm postcards, offset print on 350g smooth art paper.
Each postcard refers to a track on the downloadable album I Receive You.

 

Radio Pyral (23:21) | MP3
Water Guitar (8:04) | MP3
Swifts & flutes (14:45) | MP3
The Voice of The Antenna (15:32) | MP3

 

4 Tracks (61′55″)
Cards (250 copies)

 

Sounds made with : short wave radio, tapes, pyral disc, tutorial cassettes, guitar, gmebogosse 4, grendel drone commander.

 

I RECEIVE YOU
A series of postcard and sounds that document the material culture of radio, recorded in St Aoustrille, France, Summer 2022.
In amongst the hilly fields of rapeseed radio towers are everywhere. Some of these antennas have names; Danube, Mekong, Tiger, Ural, Mississippi, Nile, Ganges. Some no longer exist. These photos are a memorial to the radio pylon, both past and present.
The compositions are iterations of a longer broadcast work, Birth of a Signal, a 22 hour programme commissioned for Radio Art Zone that takes a sideways look at the history of short wave radio in France.

 

Jean-Philippe Renoult : photography, musical instruments, recordings, mixing.
DinahBird : found sounds, recordings, edits.

 

Sound Art Series by Gruenrekorder
Germany / 2023 / Gruen 216x / LC 09488

 


 

Reviews

 

Rigobert Dittmann | Bad Alchemy Magazin (122)
Bei I receive you (Gruen 216x/23, Postcards + Digital) kreisen BIRD & RENOUL im Dépar­tement Indre nostalgisch um Sendemasten, der mir nächste ist der 125 m hohe Stahlgit­terturm des Bayerischen Rundfunks auf der Frankenwarte. Der Futurist Fortunato Depero hat die Antennen des Hörfunkzeitalters besungen mit: If I were an antenna, I would feed on birds on electricity and on thirst-quenching clouds. I would be the conductor of an or­chestra of tempests and eagle song. Das Pariser Paar orchestriert es mit Shortwave Ra­dios, Found Tapes, Pyral Discs (eine Erfindung von 1934, dem Jahr des Gedichts), Tu­torial Cassettes, einer kaputten Gitarre, dem Gmebogosse 4 (eine Erfindung von Christian Clozier, dem Mitbegründer der Groupe de mu­sique expérimentale de Bourges) und einem Grendel Drone Commander. In einer tockend beklopften, von einer Amsel beflöteten Dröhn­welle, durchsetzt mit schellackbeknisterten und brummigen Loops, der Rede eines rumä­nischen Funktionärs und Grendel-Alarm (‚Ra­dio Pyral‘). Nachdem eine Eisenbahn vorbei­fuhr, hört man nur noch Vögel zwitschern, Tau­ben gurren, Mauersegler sirren, Drähte, die im rauschenden Wind ‚flöten‘ (‚Swifts and flutes‘). Dann ertönt in Glissandos, Wooshes, geloopt und gewellt, ‚The Voice of The Antenna‘. Und zuletzt klampft jemand, von einem Hund ver­bellt, von der Théols belappt, ziemlich brut ‚Water Guitar‘. Ambient, aber auf Draht. [BA 122 rbd]
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